Klacht of compliment
We horen graag uw ervaring met onze dienstverlening. Heeft u tips en ideeën om onze dienstverlening verder te verbeteren? Fijn dat u deze met ons wilt delen.
Compliment
U kunt ons een compliment geven door het complimentformulier in te vullen of door ons te mailen: ([email protected])
Klacht
Wij doen er alles aan om goede zorg te leveren. Zorg waar u als nabestaande tevreden over bent. Toch kan het gebeuren dat u niet helemaal tevreden bent over de uitvaart van uw dierbare. Als dat zo is, horen wij dat ook graag van u. Wij vinden het belangrijk om naar uw ervaring te luisteren en onze dienstverlening te verbeteren waar dat mogelijk is.
Als u een klacht heeft, kunt u deze het beste direct bespreken met degene die het betreft. Vaak leidt zo’n gesprek tot een bevredigende oplossing. Is dat niet het geval, of wilt u uw klacht liever met iemand anders bespreken? Dan kunt u terecht bij onze klachtencoördinator.
Klacht over onze Begrafenisvereniging of de Uitvaartverzorging Nieuwleusen
Heeft u een klacht over de uitvaart of over onze Begrafenisvereniging of de Uitvaartverzorging Nieuwleusen? Neem contact op met onze klachtencoördinator. Hoe u dit kunt doen leest u hieronder. In veel gevallen kunnen klachten snel en eenvoudig worden opgelost. Is dat niet het geval, dan zoeken wij naar een passende oplossing.
Hoe sneller, hoe beter
Heeft u een klacht, schroom dan niet en wacht niet met het melden. Want meestal is het zo: hoe sneller wij het weten, hoe gemakkelijker wij het kunnen oplossen. Klachten over situaties van meer dan vijf jaar geleden nemen wij niet meer in behandeling.
Hoe kunt u een klacht indienen?
- Mail: U kunt uw klacht via een e-mail indienen. De klachtencoördinator ontvangt dan graag een omschrijving van uw klacht en uw contactgegevens. U kunt uw klacht sturen naar het mailadres van onze klachtencoördinator de heer H. Grevelman: [email protected].
- Telefonisch: U kunt uw klacht telefonisch bespreken met onze klachtencoördinator (06-12386927 of 0529-483449).
- Post: U kunt uw klacht schriftelijk indienen door middel van een brief. Deze stuurt u naar Uitvaartcentrum Nieuwleusen, Smitslaan 14, 7711 BA Nieuwleusen, t.a.v. de klachtencoördinator.
Behandeling van de klacht
Op basis van uw klacht gaat de klachtencoördinator in gesprek met de klager en daarna, als de klager daarmee instemt, met de verantwoordelijke functionaris van de Begrafenisvereniging of de Uitvaartverzorging.
Beide partijen worden door de klachtencoördinator gehoord. Daaruit trekt hij een conclusie en legt die aan beide partijen voor. Dat kan in een gesprek met beide partijen, maar dat is niet noodzakelijk. Als de klager zich niet kan vinden in deze conclusie, dan kan hij zich wenden tot het bestuur van de Begrafenisvereniging “Nieuwleusen en omstreken” U.A. c.q. Uitvaartverzorging Nieuwleusen BV.
Oplossing niet naar wens?
Voor elke klacht zoeken we naar de beste oplossing. Bent u het niet eens met de uitkomst? Dan kunt u bezwaar indienen bij het bestuur. Na ontvangst van uw bezwaar krijgt u een ontvangstbevestiging. Het bestuur beoordeelt uw klacht opnieuw en komt binnen 6 weken met een reactie. Als dat nodig is houden wij u tussentijds op de hoogte van de voortgang.
Om uw klacht in behandeling te kunnen nemen moet het bestuur beschikken over:
- Een duidelijke en volledige omschrijving van de klacht
- Uw naam- en adresgegevens, telefoonnummer en eventueel uw e-mailadres
- Uw eventuele verenigingslidnummer
- Kopieën van informatie die relevant zijn voor uw klacht
U kunt uw bezwaar per post sturen naar:
- Het bestuur van Begrafenisvereniging “Nieuwleusen en omstreken” U.A. of
- Het bestuur van Uitvaartverzorging Nieuwleusen BV
beide gevestigd aan de Ds. Smitslaan 14, 7711 BA Nieuwleusen
Klacht over de afwikkeling van de uitvaart
Betreft uw klacht de (financiële) afwikkeling van een uitvaart en komt u er met de klachtencoördinator, het bestuur van Begrafenisvereniging “Nieuwleusen en omstreken” U.A. c.q. het bestuur van Uitvaartverzorging Nieuwleusen BV niet uit, dan kunt u een klacht indienen bij Stichting Kifid (Klachteninstituut Financiële Dienstverlening), tel. 070 333 8999.